Основното доказателство по делото за влаковата катастрофа край Калояновец най-вероятно е фалшифицирано. Това сочат скандални разкрития, направени в предаването „Разследване” по Нова телевизия.

Инцидентът на гара Калояновец стана през юли. При него загина единият машинист, а 13 души бяха ранени. Според официалната версия на железниците причината за тежкия жп инцидент е превишена скорост. Тя обаче се разминава с показанията на основния свидетел на инцидента – оцелелият машинист.

Христо Тиляшев разказва, че докато карал влака със 100 км в час, видял, че първият предупредителен сигнал на гара Калояновец свети зелено, т.е. влакът може да продължи да се движи направо със същата скорост. Изведнъж след километър обаче втори сигнал изненадващо свети за отклоняване вдясно, което налага намаляване на скоростта. Машинистите задействат екстрена спирачка и забавят рязко, но влакът дерайлира. Този разказ на машиниста за първи път прехвърля съмненията за причините за инцидента върху жп линията и двата сигнала на светофарите, които са взаимоизключващи се. А задействането на екстрена спирачка предполага рязко падане на скоростта до около 60 км/ч. – скорост, която здрави релси биха издържали.

Екип на Нова телевизия проникна в разследването. Доверен човек снима със скрита камера вещото лице по делото, който показва и обсъжда така наречената скоростомерна лента, която е основно доказателство за това как се е движили локомотивът по време на инцидента – нещо като черната кутия при самолетите. Пак човек на Нова под прикритие проникна в локомотива на дерайлиралия влак, който се охранява.

Показателите на скоростомера се разминават с лентата, която е при вещото лице. Стрелката на скоростомера сочи 60 км/ч, а лентата показва 0.

Поставеният човек скъса парче от лентата, останало на ролка в скоростомера – там, откъдето тя е скъсана и взета от следователите. Сравняват се графиките в краищата на двете парчета и се вижда, че не съвпадат.

От Нова тв са потърсили коментар от БДЖ. Те са били категорични, че има странни разлики. “Повече от скандално е това, разминаванията са много сериозни”, заяви Петър Бръснаров, експерт по локомотиви – БДЖ.