„6000 души получават чрез КТБ своите пенсии. За мен това е необяснимо от страна на елементарната човешка логика. Политиката на НОИ е много интересна. На страницата на института в интернет се казва, че всеки може да промени сметката си в друга банка или да получава парите в пощенски клон. И НОИ чакат активни да бъдат пенсионерите”.

Това заяви за „Здравей, България” по Нова телевизия националният омбудсман Константин Пенчев във връзка с жалбите, които получава от граждани.

Според омбудсмана ситуацията е следната:

„Аз знам, че ви хвърлям пенсията през прозореца, но може и да ви уцеля джоба. Ако не го – не нося отговорност. Ако падне на улицата и някой друг я вземе, аз съм си свършил работата, защото вие не сте ми казали „не я хвърляй през прозореца, а ми я дай по друг начин”.

„НОИ и цялата държава не знае, че КТБ има проблем? Това е безобразие. Това е чиновническо бездушие. Това е безхаберие и мързел”, категоричен бе Константин Пенчев.

Според него за два дни 4000-те хиляди служители на НОИ са можели да прозвънят по телефона всички засегнати пенсионери. Ако трябваше, да им задържат парите в НОИ, заяви Константин Пенчев и посочи, че се наливат пари в една дупка, с която не е ясно какво ще стане.

„По закон може да има квестура три месеца плюс още три. На нас ни се обяснява, че шест месеца сме в безвремие. Ние не знаем шест месеца какво се случва с КТБ, със служителите и техните пари, някои от които имат нужда от тези пари. И ако след шест месеца разберем, че дупката е толкова голяма, че не може да бъде запълнена, тръгваме към несъстоятелност. Но не на мен тези неща”, решително заяви омбудсманът.

Според него дори и казусът с КТБ да е сложен, тези неща са неотложни и трябва да се решат:

„Има ли гарантирани влогове до 100 хиляди – имаме. Аз няма да чакам седем месеца някой да се наумува дали тази банка ще се фалира или не. Винаги при желание от страна на чиновници и институции може да се свърши работа. Законът не забранява нищо, винаги може да се намери една гъвкава система”.