Контролираният вот не само не намалява, а се увеличава. Технологията, по която това става, се усъвършенства все повече от изборите през 2005 г. досега. От купуването на единични гласове за по 20 или 50 лв. вече се върви към купуване на цели секционни комисии.

Корпоративният вот, при който фирмите принуждават служителите си да гласуват по определен начин, също вече е масов.

Това заяви на пресконференция в сряда Огнян Минчев, председател на асоциация “Прозрачност без граници”.

Анализи на организацията върху работата на настоящата ЦИК са показали много дефицити, дължащи се най-вече на кратките срокове, в които трябва да се организират изборите след съставянето на комисията.

“Неудачно беше да се правят промени в ЦИК и в Изборния кодекс толкова скоро преди изборите. Необходими са поне 6 месеца”, заяви Ваня Нушева от “Прозрачност без граници”.

Качеството на предизборните клипове също е далеч от желаното, защото ЦИК не изпълнява основната си задача да преведе административният език на достъпен за хората, допълни тя.