Максималната възраст на автомобилите, използвани за таксита, да се вдигне от сегашните 10 години на 15 години и да се въведе и долна граница на цените на таксиметровите услуги. Това предвиждат поправки в Закона за автомобилните превози, внесени между първо и второ четене в деловодството на парламента от депутати от “Коалиция за България” в четвъртък.

Друга корекция предвижда, когато таксиметров бизнес не се започва с чисто нова кола употреба, нейната възраст да се увеличи до 8 години от сегашното ограничение возилото, регистрирано за първи път като такси да не е по-старо от пет години.

Според “Коалиция за България” същността на проблема с таксиметровите услуги не е във възрастта на автомобилите, а в тяхната поддръжка и реално състояние. “Една кола може да бъде “гробница” и на 6 години, както и да бъде в отлично състояние на 15 години”, заяви депутатът от БСП Петър Мутафчиев.

Мутафчиев, по чието време като транспортен министър бяха приети сегашните ограничения, обясни, че тогава те са били подкрепени и от бранша, но с времето се е доказало, че има нужда от промяна.

След като преди време бе регламентирано определянето на горна граница на тарифите на таксиметровите услуги от страна на съответната община, сега се предлага да има и долна граница на цените, за да се ограничи дъмпингът и нелоялната конкуренция.

По думите на Мутафчиев този законопроект е само първа крачка, като предстои да се предложат допълнителни нормативни актове и разпоредби, които много по-ясно да регулират контрола и правилата по отношение на качеството на услугата и състоянието на автомобилите, а не просто да налагат ограничения върху тяхната възраст.