Двуседмичен срок имате, за да върнете коледния си подарък, ако не сте доволен от него или няма да го използвате. Законът гарантира това право, само ако подаръкът е закупен по интернет. Дарените ви стоки, които обаче са купени от нормален магазин, а не онлайн, могат да бъдат заменени само при добра воля от страна на търговците.

От няколко години алтернативата да върнем подарък или да го заменим с друг е истински хит не само в Западна Европа и САЩ, но вече се налага и в България, отбелязват от Асоциация „Активни потребители”.

Ако вместо дългоочаквания таблет, сте получили пуловер от миналогодишната колекция, не се сърдете на Дядо Коледа, защото все пак може да върнете подаръка си или да го замените за нов, стига той да е купен от онлайн магазин.

Пред Дарик председателят на Асоциацията „Активни потребители” Богомил Николов обясни, че по закон имаме право да върнем даден артикул в 14-дневен срок, стига той да е закупен по интернет. Във всички останали случаи може да разчитаме на добра практика от страна на търговците.

„Законът ни дава право да връщаме дадена стока, само когато тя е била закупена по интернет или извън търговския обект. Тогава имаме 14-дневен срок, в който може да върнем продукта без изобщо да посочваме някаква причина. Просто сме размислили и сме решили да го върнем, като трябва да си получим парите обратно. За всички останали случаи, в традиционния нормален магазин, законът не ни дава такова право, но от друга страна все по-често ще видите търговци, които предоставят такава възможност доброволно. Това се прави по силата на конкуренцията, за да може един търговец да изпъкне, да даде по-добри условия на своите клиенти”, обясни Николов.

Една малка, но важна подробност е касовата бележка. Тя винаги трябва да се пази, независимо дали сме закупили стоката от магазин, или през интернет. А когато правим подарък и не можем да дадем бележката за човека, за когото той е предназначен, нека я запазим, докато не се уверим, че подаръкът му е харесал, съветва експертът.

Даниела Димитрова е собственик на онлайн магазин, а връщането на артикули не е нова практика за нея:

„Всеки потребител има право да върне стоката, стига тя да бъде ненаранена и също така да има запазен касов бон или фактура”, обясни тя.

Нека не забравяме, че не толкова подаръкът е важен, колкото жестът. Него можем да върнем и без касова бележка.