ЦИК с профил във Facebook – започна онлайн разяснителна кампания

Централната избирателна комисия (ЦИК) започна онлайн разяснителна кампания. Така изборната администрация ще може да достигне до по-широк кръг от избирателите.

Основното предимство е, че в социалната мрежа може да се видят разяснителните клипове за гласуването, както и отговорите на много казуси, възникнали преди и по време на изборите. Обсъжда се кампанията в мрежата да върви не само на български, но и на английски или друг език от говоримите в ЕС.

По данни на интернет платформата Гемиус приблизително 3 милиона българи са във Facebook, 300 000 са в Google.

Профилът на ЦИК във Facebook е активен от два дни. „Целта е до по-широк кръг да стига нашата разяснителна кампания и най- вече правата и задълженията на избирателите”, обяснява говорителят на комисията Камелия Нейкова.

Профилът се поддържа от администрацията на комисията, конкурс за страницата няма да се прави.

65% от населението на възраст 16- 65 години е активно в интернет. Там политиците могат да получават обратна връзка от избирателите си и да изпращат различни послания до отделни групи от хора, съобщава бТВ.

„Контактът в интернет е по-скъп отколкото в традиционните медии. Горе- долу може да го сравня както е във война - има бомбардировач с напалм и снайперисти, които точно стрелят. При интернет се получава това - ако ползваме само бомбардировача или само снайперисти, шансът да се спечели битката или войната не е толкова голям”, казва Веселин Ангелов.

В мрежите има групи с по 30 000 последователи и при едно правилно адресирано послание, изборната активност би могла да се повиши.

„В изборния кодекс има текст, в който се казва, че социалните мрежи не са доставчици на медийни услуги, така че предвид законовия текст, това не се счита за медийна услуга. А ЦИК няма как да следи социалните мрежи като знаем за какъв обем информация става дума там”, допълва Нейкова.

Така социалните мрежи минават и под радара на българското законодателство.

И един важен детайл - по-възрастните хора остават извън интернет комуникацията. Така че хубаво е, както казват експертите, в кампания да се ползват и снайперисти, и бомбардировачи.