Авиоотряд 28 преминава към транспортното министерство

Народните представители повече от два часа дебатираха дали да се прехвърли Авиоотряд 28 от подчинение на Министерския съвет към министерството на транспорта. Предложението,направено от Министерския съвет, беше подкрепено в гласуването от депутатите от БСП, ДПС и Атака. От ГЕРБ се обявиха против преместването и поискаха точен анализ на ползите и вредите от предложението.  "Доколкото зная, господин Орешарски е казал, че не иска повече Авиоотряд 28 да му тежи и веднага трябва да бъде разкаран от Министерския съвет. Затова вие така бързо гледате да му намерите място, за да не тежи той на господин Орешарски", каза Светослав Иванов от ГЕРБ. Той призова да се направи дебат за това къде е мястото на авиозвеното.

От ДПС пък заявиха, че на фона на горещите теми в страната, парламентът се занимава с нещо с по-малка значимост. Йордан Цонев от партията попита колегите си от опозицията дали въпросът къде да бъде Авиоотряд 28 е екзистенциален за държавата въпрос. "Важното е това звено да има принципал, важното е да има правила, важното е да е ясно кого вози, а не да се ползва като такси и неидентифицирани обекти да пътуват с този отряд", коментира той.

Депутатът от Атака Венцислав Лаков подчерта, че с това преместване ще се гарантира по-сериозен граждански контрол върху полетите на авиоотряда.

Лаков обясни, че издръжката на авиоотряда годишно е 7-8 млн. лв., а един-два милиона дават други ведомства за ползването на звеното. На щат в Авиоотряд 28 са 82 души, а машините, с които разполага, са пет: Еърбъс А319, "Фалкон", два хеликоптера МИ-8 и един хеликоптер Аугиста, взет на лизинг от МВР. "По логиката, която развиват от ГЕРБ, Авиоотряд съвсем спокойно може да бъде предоставен на Патриаршията, защото е возил Благодатния огън", коментира Лаков. Той изтъкна, че от Атака са за преместването на Авиоотряд 28 към министерството на транспорта, както и да се въведе строг контрол за плащането и отчитането на полетите, а също и на хората, които се превозват.